سخن هفته
حماسه وشعر ==================== ==================== مرثیه سرایانی چون کمیت اسدی ودعبل خزایی که با اشعار حماسی وکوبنده خود تخت خلفای اموی وعباسی را به لرزه در آوردند،بر شاعرانی چون محتشم کاشانی که صرفا راوی مصائب کربلا وبر انگیزنده حزن واندوه هستند،برتری دارد. ==================== ==================== شهیذ سید مرتضی مطهری
آمار سایت
افراد آنلاین : 8
<==================> تعداد نوشته ها : 1226
<==================> بازدید امروز : 240
<==================> بازدید دیروز : 920
<==================> بازدید این هفته : 2834
<==================> بازدید این ماه : 9152
<==================> بازدید کل : 1825770
<==================>
بایگانی

بهار انقلاب

بهمن، بهار انقلاب اسلامی

———————————————


محمد ولی سهرابی اسمرود

—————————--
«بهمن» نامی آشنا برای ملت ایران و تمامی جهانیان است، «بهمن» نامی است از نامهای بهار انقلاب که سرنوشت ظلمانی ملتی خداجو در این ماه به سوی نور رهنمون شده است. همانگونه که نام انقلاب اسلامی در سراسر جهان بی‌نام خمینی(ره) شناخته شده نیست، تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ما نیز بی‌نام «بهمن» جلوه‌ای ندارد. «بهمن» ماه به بار نشستن تلاشهای ملتی است خستگی ناپذیر که سالها به قیام ایستاد و فریاد آزادی و استقلال سر داد.
«بهمن» نخستین روز تولد و بعثت مجدد انسان‌های پاکباخته و جان برکف و در یک کلام تاریخ مجسم انقلاب اسلامی است. از خرداد۴۲ تا بهمن ۵۷ «بهمن»، یادآور مردانگی، حمیت و فداکاری و استقامت ملت سرافرازی است که طنین فریاد رسا و خشم مقدسشان طومار ظلم و جور را پیچید تا در خویشتن خویش هویت و استقلال را تجربه کند.
به راستی چه باشکوه و پرخاطره بود حماسة حضور ملتی که با دستهایی خالی و با حنجره‌هایی پر از فریاد و خشم و قدمهایی استوار بر سنگفرش خیابان‌ها به قیام ایستادند و تن نحیف حکومتی جبّار را به لرزه در آوردند و سکوت شب را در هم شکستند و در انتظار فجر، لیالی عشر را به صبح پیروزی پیوند زدند.
«بهمن» ماه اتحاد است. ماهی است که «من» و «تو» «ما» شدیم، از خود گسیستم و به هم پیوستیم و صلای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را سردادیم. صلایی که افول دیو سیرتان را رقم زد و حضور فرشتگان را فریاد. مگر نه این است که ملّت ما با همین شعار حدیث خویش را در گوش تاریخ نجوا کرد و باد، پیغام رهائی را تا خورشید برد و در سراسر گیتی پراکند تا سرمشقی باشد برای تمامی آزادگان و ستمدیدگان جهان که کیان هویت خویش را از تعرض متعرضان پاس دارند و همچون طوفانی سهمگین پایگاه کفر و ستم را با هیمنة حضورشان بشکنند.
«بهمن»روایت تاریخی است که ملت ما چون دریا بر آشفت و چونان موجی روان برخاست و در راه شرف ترک دل و دیده و سر نمود و به تیر بلا سینه سپر کرد و خورشید وار بر شب دیجور، پیروز شد.
«بهمن» ماه حماسه، شهادت و جانبازی است. یادآور رشادت دلیر مردانی است که خونشان استمرار خط سرخی شد تا ایثار به پای آنها زانو زند و استقامت به خوناب عشق آنها تعظیم کند. خون شهیدان بهمن جاوید و در دیده‌ها نشست و عزمها را جزمتر کرد و فرش خونین قیام را گسترد، خط خونی که جاری زمان شد و طومار پیچ فرعونیان!
«بهمن» ماهی است که یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخی معاصر در این ماه رقم خورد و به دنبال خشم مقدس ملت مسلمان ایران، یکی از قدرتمندترین رژیمهای سلطنتی جهان که ابر قدرتی چون آمریکا از آن حمایت و پشتیبانی می‌کرد، سرنگون شد.
از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی که در سایر انقلاب‌های جهان وجود نداشته و یا کمرنگ‌تر جلوه‌گر بوده است، نخست رهبری مدبرانه و الهی حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه و دیگر اتحاد و یکپارچگی همه گروه‌ها و طبقات اجتماعی، در بسیج علیه رژیم طاغوت و حضور همه جانبه در تمام صحنه‌های سیاسی و اجتماعی بوده است. همین ویژگی برجسته باعث شد تا انقلاب به طور یکسان در میان تمام اقشار مردم مقبولیتی عام یابد و به تبع آن، همه خود را در امر صیانت و حراست از انقلاب و ارزشهای والای آن سهیم دانستند و این همبستگی و اتحاد بود که انقلاب اسلامی را با وجود تمام توطئه‌های دشمنان به سوی ساحل امن و نجات رساند تا ما اینک شاهد۳۷زمستان بهاری باشیم که با انقلاب و مردم انقلابی این مرز و بوم سپری شد.
به راستی ملت ما چه روزهای سخت اما شیرینی را در این دوران ۳۷ ساله سپری کرد. روزهایی که زمستان سرد و یخ زده با دلهای گرم و قلب‌های مملو از عشق به خدمت به همنوعان به بهاری دلنشین مبدل می‌شد. روزهایی که حتی توپ و تانک دشمن نیز با مشت‌های گره کرده ملت به پا خاسته یارای مقابله نداشت. روزهایی که ندای «هل من ناصر ینصرنی» را خیل عظیم ملّت پاسخ مثبت می‌داد، روزهایی که مردم انقلابی با تمام وجود، جان شیرین خود را در گرو انقلاب نهاده بودند و ایران یکپارچه شور وحماسه و عشق و ایثار بود.
همه این عوامل در مجموعه انقلاب اسلامی باعث شد که طاغوت برخوردار از پشتیبانی تمامی استکبار، در برابر اراده پولادین ملت سرتعظیم فرود آورد و بار دیگر ملت سرافراز ایران به برکت رهبری پیامبر گونه امام راحل، نَفِسِ سرکوب شده و عزت منکوب شده خویش را بازیافت و درخت بی‌بار نومیدی مردم در پرتو رشادت، میوة امیّد و پیروزی و ظفر داد.
در آغاز سی و هفتمین بهار پیروزی، بار دیگر زنگ خاطره‌های دوران انقلاب به صدا در خواهد آمد و ملت بزرگ ایران با ابراز خشم مقدس دیرینه خویش نسبت به دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، شعور و شعار را در هم خواهند آمیخت و تکبیر رسایشان در روز پیروزی انقلاب، در کوی و برزن سراسر کشور طنین انداز خواهد شد تا پیامی باشد برای تمامی دشمنان و بدخواهانی که دل به نابودی ما و یا کم‌رنگی حضور مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی دوخته‌اند.
حضور حماسی در راهپیمایی سی ‌و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نیز حضور در پای صندوق‌های رأی هفتم اسفند ماه، همزمان با موفقیت‌های دولت تدبیر و امید، مکمل حضورهای بی‌شمار این ملت همیشه در صحنه خواهد بود تا در پرتو عنایت حق و تدبیر رهبری، باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در سراسر گیتی باشد، ان‌شاء الله.

=========================================

-به نقل از روزنامه اطلاعات/چهار شنبه/۲۱بهمن ماه ۱۳۹۴

One Response to بهار انقلاب

  • مهران سهرابی اسمرود says:

    حاکمان قدر شناس این ملت باشند

    “فذکرهم بایام الله..”(قران کریم)….

    ۲۲بهمن،روز ملی وطنم را تبریک می گویم.امیدواریم مسئولین قدر این ملت را بدانند، حقیقتا قدر بشناسد این حضور را.این مردم با مشقات فراوان با هزینه های کمر شکن دین خود را به نحو احسن به این انقلاب و نظام ادا کرده اند…اینک و اینک نوبت دولت هست.دولت باید به معنای حقیقی کلمه بداند که”مردم ولی نعمت مسوولین هستند”فردای ۲۲ بهمن، فردای اتنخابات فراموش نشود این ملت…این ملت حافظه تاریخی خوبی دارد به تعبیر مولای متقیان خطاب به مالک اشتر نخعی:”..ای مالک بترس از خشم مردم خشم مردم همچون خشم خداست”
    ====================================

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>