سخن هفته
حماسه وشعر ==================== ==================== مرثیه سرایانی چون کمیت اسدی ودعبل خزایی که با اشعار حماسی وکوبنده خود تخت خلفای اموی وعباسی را به لرزه در آوردند،بر شاعرانی چون محتشم کاشانی که صرفا راوی مصائب کربلا وبر انگیزنده حزن واندوه هستند،برتری دارد. ==================== ==================== شهیذ سید مرتضی مطهری
آمار سایت
افراد آنلاین : 3
<==================> تعداد نوشته ها : 1224
<==================> بازدید امروز : 827
<==================> بازدید دیروز : 966
<==================> بازدید این هفته : 827
<==================> بازدید این ماه : 7145
<==================> بازدید کل : 1823763
<==================>
بایگانی

هنگام…

هنگام امضای کتاب «پایاب شکیبایی»

در غرفه انتشارات اطلاعات

ظریف:

نگارش در زمینه نظم آینده جهانی

نیاز امروز جامعه ماست

به گزارش خبرنگار اطلاعات، محمدجواد ظریف با حضور در غرفه انتشارات اطلاعات، پذیرای انبوه مخاطبانی بود که برای خرید و امضای کتابش صف بسته بودند. وی سپس به پرسش‌های خبرنگاران درباره کتاب جدیدش و همچنین در زمینه سیاست‌های خارجی کشور پاسخ داد.

ظریف درباره محتوای «پایاب شکیبایی» و علت نگارش آن گفت: کتاب «پایاب شکیبایی» فقط خاطره نیست و کمتر در آن خاطره می‌بینیم و بیشتر تجربیات و برداشت‌هایی است که من در طول بیش از ۴۰ سالی که در کار روابط خارجی جمهوری اسلامی بوده‌ام به‌دست آورده‌ام. در بیان برخی نکات به خاطراتم در دوران وزارت اشاره کرده‌ام ولی بیشتر برداشت من از امور است نه خاطره‌گویی. این کتاب نوعی سبک متفاوت از خاطره‌نویسی است.

.

ظریف تصریح کرد: ویژگی این کتاب آن است که درباره تمامی زمینه‌های تأثیرگذار بر روابط خارجی، ازجمله زمینه‌های داخلی، نهادهای ذی‌ربط در حوزه سیاست خارجی و حتی چیدمان اتاق وزیر بحث‌های مبسوط و مفیدی دارد. بعضی از این مباحث ممکن است از نظر برخی خسته‌کننده باشد ولی واقعیت آن است که اگر کسی بخواهد تصویر جامعی از سیاست خارجی داشته باشد، خوب است که همه این نکات را بداند.

.

وزیر امور خارجه سابق کشور توضیح داد: این توصیه‌ها حاصل تمام زندگی کاری من است و خوب است اگر به آنها توجه شود هرچند من ادعا ندارم که همه حرف‌هایم درست است..

.

ظریف درباره اینکه چرا انتشارات اطلاعات را برای چاپ کتابش انتخاب کرد، توضیح داد: اول اینکه من ارادت ویژه‌ای به مرحوم دعایی و آقای صالحی و دوستان روزنامه اطلاعات که همیشه به بنده لطف داشته‌اند، دارم. در دوران بی‌کسی من، آقای دعایی اتاقی را به من داد که هنوزم در برخی روزهای هفته از آن استفاده می‌کنم. ضمن اینکه انتشارات اطلاعات یک نشر بسیار معتبر است که کتاب ۶ جلدی «راز سر به مهر» ما را با دقت بسیار و کمترین غلط منتشر کرد که علی‌رغم حجیم بودن، الان به چاپ چهارم رسیده است. من فکر کردم که این کتاب هم کتاب مفیدی است که مؤسسه اطلاعات می‌تواند منتشر کند. چند کتاب دیگر هم در دست تدوین داریم که بعد از اتمام حتما آنها را توسط انتشارات اطلاعات منتشر می‌کنم.

.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>