سخن هفته
{نجات} ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: خدایابه ماپایه ومایه ده//نجات از غم و قرص همسایه ده ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: حکیم قاسمی کرمانی ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: *پی نوشت: اگر من جای حکیم قاسمی بودم،نجات همسایه را هم از غم وقرص ازخدا می خواستم،فعلا نه دسترسی به حکیم هست ونه من شاعرم!!
آمار سایت
افراد آنلاین : 4
<==================> تعداد نوشته ها : 563
<==================> بازدید امروز : 994
<==================> بازدید دیروز : 895
<==================> بازدید این هفته : 994
<==================> بازدید این ماه : 10563
<==================> بازدید کل : 678458
<==================>
بایگانی

گلایه و…

یک گلایه

=========


سلام از قدیم گفتند از خروس سه نکته را با ید اموخت
ا- سحر خیز بودن ۲- تعصب به اطرافیان ۳-……………………قابل گفتن نیست
از وضعیت بحرانی اموزش کشور باید نالید که دانشجویان رشته های مهندسی در هر گرایشی مطالبی که در دانشگاه یاد میگیرند قابل قیا س با علوم وتکنولوژی خارج از دانشگاه نیست که بایستی بعد از فارغ التحصیلی بعد از چندین سال تجربه کاری در کارگاههای مختلف و کسب علم همرا ه باتجربه در جامعه نقش خودرا ایفا نماید .البته کلیه رشته های تحصیلی نیاز مبرم به اندوختن تجربه دارند حتی معلمی که یک واحد درسی را ۳۰سال با تکرار مکررات به شاگردان خود می اموزد چه رسد به رشته های علوم ریاضی که روز به روز نرم افزارهای مختلف به بازار عرضه می شود رشته های مهندسی و فرمولهایی تجربی وغیر تجربی (غیر از فرمولهای هندسی) که در دانشگاهها تدریس میشوند کاربرد انچنانی در بیرون از محدوده دانشگاه ندارند که این نوع سیتم و نظام اموزشی باید مدیریت . واز طرف مسئولان نظام تجدید نظر شود ودوم اینکه سر فصلهای درسی که در هر دانشگاهی ارائه میشود فرقی با دانشگاههای معتبرکشور ندارد بلکه دانشجو باید خود را مقید به یادگیر ی وپژوهش در رشته مربوطه نماید تا بتواند در محیط کار ی که به ایشان محول شده کابرد داشته باشد وسوم اینکه در همه رشته های تحصیلی اعم از رشته های علوم پزشکی و علوم انسانی و حتی در بین معلمان و اساتید دانشگاه با سواد و بیسواد وجود دارد وتابحال جایی نخوندم که بنویسند *روز معلم بر معلمان باسواد مبارک باد* حد اقل اینکه همه مهندسان اهل علم وعمل و حسابگرند و مابقی رشته ها علی الخصوص پزشکی فاقد زهنیت ریاضی می باشند و اگر هم خواستیند امتحا ن کنید بنابر این نیازی نیست که با سوا و بی سواد در یک جمله تبریک تفکیک شده باشد در این صورت یا همه خودرا باسواد و یا بی سواد فر ض خواهند کرد و به قول قدیمیها ( هچ کس اوز ایرانینا تورش دمز) باید این قانو جامعهرا قبول داشته باشیم که محیط اموزشی با با زار کار هیچ توازنی ندارد باتشکر

——————————–

داوود رحیمی اسمرود

==============================================

سلام آقای مهندس رحیمی.گویند:{حرف حساب جواب ندارد}پس،نوشته زیر توضیح است ،نه پاسخ:

 

1-همه حرفهای شما را قبول دارم.

 

2-در مورد مشکلات نظام آموزشی،حرف برای گفتن زیاد است که شما هم خلاصه به بخشی از آن اشاره کرده اید-۲

 

3-درمورد کاستیهای نظام آموزشی،من بارها نقدهایی در مطبوعات نوشته ام که اگر فرصت کنم،نمونه هائی را در سایت خواهم آورد..

 

4-همانگونه که شما هم اشاره کرده اید،دانشگاه،نظام آموزشی،استاد،امکانات آموزشی و…بخشی از داشته ها وسواد علمی دانش آموختگان را شامل می شود وبقیه هم به همت،پیگیری،علاقه،استعداد،مطالعات جانبی و… دانشجو بستگی دارد تا در هر رشته ای،واقعا با سواد بار آیند ومعمولا هم همین تعداد خاص می توانند پس از فارغ التحصیلی،در رشته خود،کارهای خاصی در جامه انجام دهند وآنهائی که در این حلقه نیستند، فارغ از این ماجرا هستند.

 

5-منظور من هم تمام رشته های دانشگاهی است، نه فقط فنی مهندسی.

 

6-معتقدم هر کس در هر شغل ومقام ودر هر رشته تحصیلی اگراراده کندبهترین باشد،کشور آبادی خواهیم داشت-۶

 

7-انتقاد شما در استفاده از واژه{فقط} برای تبریک به مهندسان{فقط} باسواد هم کاملا به جاست.البته نوشتم که از اینگونه دانش آموختگان،در همه رشته های دانشگاهی فراوان هست وبه مناسبت روز مهندس، قرعه به نام مهندسین افتاد!

 

8-تبریک به {فقط} مهندسان با سواد ،مرا یاد حکایتی انداخت به این مضمون.

خانمی سر مزار شوهرش قران خوانی را پول داد تا برای شوهرش یاسین بخواند.چند آیه بیشتر نخوانده بودکه

گفت :بس است ،بقیه را نخوان! قرآن خوان دلیل پرسید و زن گفت:{تومه تینین پیس پیس ایشلری یادما توشدی…}حیفم می آید پول یاسین کامل را برایش هزینه کنم!!

۹-موقع تبریک گفتن هم وقتی سیماو نام برخی افراد نه چندان باسواد ،در هر رشته ای،از مقابل چشمانم رژه

می رفتند،{چون در طول حدود ۲۸ سال کار در حوزه های علمی و فرهنگی ،زیاد با افراد این چنینی سرو کار داشته ودارم} علی رغم میل باطنی، مجبور شدم آنهارابا {فقط} تفکیک کنم. البته در این مدت،از آدمهای اهل علم وبا سوادی هم چیزهائی آموخته ام که همیشه خود را مدیون علم وهنر وتجربه آنها می دانم.

 

10-متن شمارابه دلیل کمبود وقت،بدون هیچ دستکاری آوردم{که در عالم روزنامه نگاری،کمتر مرسوم است!}-۱۰

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

دانش آموختگان اسمرود